PRAKTISK INFO


EN PRAKTISK UDDANNELSE MED CERTIFICERING I FORANDRINGSLEDELSE & CSR VERSION 2.0

SUSTAINABLE BUSINESS CHANGE MANAGER

Praktisk info

HVEM KAN DELTAGE?


Uddannelsen er til dig som ønsker at arbejde professionelt med forandringsledelse med særligt fokus på CSR ver 2.0, hvor samfundsansvar kobles til forretningsudvikling og innovation.

 

Det er ikke et krav, at du har erfaring med området. Forløbet vil netop give dig en grundig introduktion til begreber og metodikker, og i deltagerinteraktionen lægger vi vægt på at bringe deltagernes forskellige baggrunde i spil, så alle kan få et udbytte af at være med.



ER DU IKKE CSR-CHEF I VIRKSOMHEDEN?


Selvom du ikke sidder med den formelle CSR-titel i virksomheden, kan du med fordel få et udbytte fra uddannelsen, da den rækker ind over forretnings-discipliner som HR, miljø & kvalitet, kommunikation, branding, partnerskaber

og forretningsudvikling (se mere under Hvad lærer du?).


Du kan også bruge uddannelsen til at positionere dig til en CSR-stilling internt i virksomheden, da du gennem forløbet får mulighed for at udarbejde en CSR-handlingsplan for din egen virksomhed.



ER DU ALLEREDE CSR-CHEF I VIRKSOMHEDEN?


Mange CSR-professionelle er ofte startet i helt andre stillinger inden for eksempelvis HR, kommunikation, miljø og kvalitet eller public affairs, og har derfor ofte også forskellig uddannelsesmæssig baggrund.


Så selvom du måske allerede arbejder med CSR, kan det give god mening for dig at tage denne uddannelse, da det giver dig et 360-graders overblik over, hvordan du kan arbejde videre med mere forretningsorienteret CSR, som understøtter din virksomheds udviklings- og forretningsmål.



ER DU SELVSTÆNDIG KONSULENT?


Overvejer du at specialisere dig i CSR-rådgivning? Eller har du allerede taget hul på rådgivningsopgaver, men ønsker at få nyeste viden og egen værktøjskasse til at arbejde med CSR version 2.0? Så kan Sustainable Business Change Manager give dig en god start eller fornyet kompetence til dit videre rådgivnings-arbejde.



UNDERVISERE


Tovholder og primær underviser på uddannelsen er den prisbelønnede CSR-ekspert Tania Ellis samt andre kompetente undervisere fra The Social Business Company.


Undervejs vil du desuden nyde godt af gæsteindlæg af fx virksomhedsledere, CSR-chefer og andre dygtige fagspecialister, så du får levendegjort teorier og metodikker gennem real-life cases.


Se mere om underviserne hér



UNDERVISNINGSFORM OG -INDHOLD


Uddannelsen er baseret på en kombination af undervisning, virksomhedsindlæg, case-analyser og praktiske øvelser med en høj grad af interaktion med og mellem deltagerne.


Forløbet består af 5 moduler, der løber over 5 måneder. Hvert modul rundes af med opgaver og en skræddersyet værkstøjskasse, som bruges til en samlet CSR-handlingsplan, der lægges til grund for den afsluttende eksamen.


Download program med samlet praktisk info hér 



UNDERVISNINGSDAGE


Der vil være 14 undervisningsdage (kl. 9-1530) inkl. eksamensdag fordelt over en periode på 5 måneder (ca. 3 undervisningsdage om måneden). Der vil være forberedelse mellem modulerne i form af selvstudie, løsning af opgaver og eksamensforberedelse. Pensums omfang er på cirka 300-400 sider.



EKSAMEN & CERTIFICERING


Certificeringen kræver at du deltager i hele programmet, løser de dertilhørende opgaver undervejs til egen handlingsplan, og at du består vores mundtlige eksamen.


Eksamen består af en 30 min. mundtlig prøve kombineret med en kort 2-siders skriftlig CSR-handlingsplan, der inkluderer opsummering af konklusioner fra uddannelsens modulopgaver.


Ved eksamen vil din forståelse og praktiske anvendelse af pensum blive vurderet af udbyder samt en ekstern eksaminator fra Dansk Erhverv eller DIEH.


Bestået eksamen honoreres med certificering og diplom.



UNDERVISNINGSSPROG


Det primære undervisningssprog er dansk, men der kan forekomme gæsteindlæg på engelsk. Undervisningsmaterialet vil ligeledes være på både dansk og engelsk. Eksamensopgaven og selve eksamen foregår på dansk.



VIL DU HØRE HVAD ANDRE HAR FÅET UD AF FORLØBET?


Vores tidligere deltagere har forskellige erfaringer med at arbejde med forretning og samfundsansvar - lige fra kommercielle partnerskaber med NGO-sektoren til socialt iværksætteri og CSR i den kommercielle verden. For at høre mere om, hvad andre har fået ud af at deltage på kurset: klik hér



VIL DU HAVE INFO OM PRISER, DATOER, TILMELDING?


I de grå spalter her til højre på siden finder du praktisk information om priser, reservation og tilmelding. Dér finder du også datoer for vores Q&A webinarer, hvor du kan få svar på alle dine spørgsmål til uddannelsen. Hvis du savner nogle gode salgsargumenter for, hvorfor uddannelsen er investeringen værd, finder du også disse i den næstøverste grå spalte her til højre for. 



DELTAG I ET AF VORES Q&A WEBINARER


Har du spørgsmål til uddannelsen, eller vil du have lidt fif til hvordan du kan sælge uddannelsen ind internt? Så deltag på ét af vores planlagte Q&A webinarer. I den øverste grå spalte, finder du planlagte datoer samt link til webinartilmelding.



ER DU I TVIVL OM NOGET?


Du er velkommen til at kontakte os for at få svar på de spørgsmål, du måtte have.



NYHEDSBREV


Vil du have besked, når vi opretter nye Sustainable Business Change Manager hold eller Masterclasses? Så skriv dig op til vores nyhedsbrev hér.


Sustainable Business Change Manager er en praktisk anvendelig uddannelse og certificering, der udbydes af TANIA ELLIS - The Social Business Company®, én af Skandinaviens førende CSR trendformidlings- og rådgivningsvirksomheder.


Uddannelsen giver nyeste viden og praktiske værktøjer til ledere og rådgivere, som ønsker at arbejde med forretningsdrevet CSR og forandringsledelse i praksis. Forløbet afsluttes med eksamen og certificering med diplom.


Forløbet giver dig en enestående mulighed for at få en kombination af både teori og praktisk anvendelig CSR-viden og værktøjer, som udover at opgradere din egen faglighed og CV også giver dig mulighed for at udarbejde en CSR-handlingsplan for din egen virksomhed.

Copyright © TANIA ELLIS - The Social Business Company®. All Rights Reserved.

HOLD DATOER 2020


Hold 1 / 2020 start: 26. aug 2020

Hold 1 / 2020 eksamen: 11. dec 2020

Tilmeldingsfrist: 17. aug 2020* 


*Da der kun afholdes ét hold i 2020, anbefales tidlig reservation (forhåndsreservationer er ikke bindende,
men sikrer dig en plads i tilfælde af overtegning).


Hvis du ønsker at modtage mere information om holdet i 2020 eller at forhåndsreservere en plads, så klik på det grønne reservationsbanner under denne boks.


Q&A WEBINARER


Har du spørgsmål til uddannelsen, eller vil du have lidt fif til hvordan du kan sælge uddannelsen ind internt? Så deltag på ét af vores planlagte webinarer. Klik på dato for mere info & tilmelding:


Onsdag d. 22/01/2020 kl 1215-1315

Torsdag d. 27/02 kl 1215-1315

Mandag d. 30/03 kl 1215-1315

Mandag d. 20/04 kl 1215-1315

Fredag d. 15/05 kl 1215-1315

Torsdag d. 18/06 kl 1215-1315


NYE HOLD


Vil du have besked, når vi opretter nye hold?

tilmeld dig vores nyhedsbrev.


AFHOLDELSESSTED


Kosmopol v. DEA

Fiolstræde 44

1171 København K

Reservér din plads nu for sikre en plads

på ét af vores to årlige hold. Du vil efter din reservation blive ringet op for endelig afklaring vedr. kurset, og med svar på om der er plads

til dig. Forhåndsreservationer er ikke-bindende.

DELTAGERPRIS


Deltagerpris: 49.995 kr. + moms

Dansk Erhverv + DIEH medlemmer: 44.995 kr. + moms


Har du motivationen, men ikke økonomien til at betale fuld deltagerpris? Så læs videre hér.


Deltagerprisen dækker over 14 undervisningsdage inkl. eksamen samt forplejning, undervisningsmaterialer og digital værktøjskasse. Der er mulighed for ratebetaling.


Har du brug for nogle gode salgsargumenter for, hvorfor din virksomhed skal investere i denne uddannelse til dig? Så læs videre hér og få 6 Gode Grunde.


TILMELDING / RESERVATION


Der afholdes kun 2 hold årligt, så der er rift om pladserne. Derfor anbefaler vi, at du reserverer din plads nu, hvis du vil være sikker på at kunne deltage på et af de kommende hold.


Du vil efter din forhåndsreservation blive ringet op for afklaring og få svar på dine eventuelle spørgsmål.


TILMELDINGSFRIST


Senest 10 dage før holdets startdato. Hvis du er sent ude, er du velkommen til at kontakte os alligevel. Så ser vi om vi kan få en lynekspedition igennem.


PRESSEOMTALE


Et bæredygtigt livsdesign, der forener Nord med Syd - interview med Thandi Dyani, Impact Hub Johannesburg (CSR.dk, 17.09.19)


SDG-partnerskaber er også for mindre NGOer og virksomheder - interview med Vibe Jensen, Danish Forestry Extension (CSR.dk, 21.06.19)


Om forræderi, forretning og nye fremtidsmuligheder - interview med Vibeke Tuxen, VTuxen (CSR.dk, 22.06.18)


Struktur og systemer skaber klarhed og retning for CSR 2.0 - interview med Eva Vig, Fertin Pharma A/S (CSR.dk, 04.06.18)


Hvilken CSR-historie fortæller du om din virksomhed - interview med Nicoline Olesen, Märk (CSR.dk, 23.01.2018)


Gode råd om dansk CSR i Thailand - interview med Charlotte Staib Hansen, Fiskars - Royal Copenhagen Thailand (CSR.dk, 11.12.17)


Fra miljøleder til forandringsagent - interview med Michelle Byskov Kappel, DSB Vedligehold A/S (CSR.dk, 03.07.17)


Seksuel sundhed set med CSR-briller - interview med Jacqueline Bryld, Sex & Samfund (CSR.dk, 20.02.17)


Ann-Katrine S. Friis: Min vej til CSR-jobbet (CSR.dk, 20.01.17)


Skal du arbejde som CSR forandringsleder i det nye år? (30.12.16)


Ny uddannelse kobler samfundsansvar med forandringsledelse og forretning (CSR.dk, 15.01.15)


Viden og værktøjer til 'shared value' i praksis

(CSR.dk, 27.01.15)


CSR-chef eller forandringsleder? (CSR.dk, 09.02.15)


Praktisk anvendelig uddannelse for CSR forandringsagenter (CSR.dk, 22.09.15)


CSR og forandringsledelse set fra Amager Bakke (CSR.dk, 27.10.15)


Vores shared value partnerskaber kræver orden i eget hus (CSR.dk,10.11.15)


CSR på skinner - om samfundsansvar hos Metro Service (CSR.dk, 24.11.15)

Vi samarbejder med